در گذشته، کاستوم رام‌ها و لانچرهای اندروید از جمله هیجان‌انگیزترین بخش‌های این پلتفرم محسوب می‌شدند. اگرچه از آن روزها تا حد زیادی فاصله گرفته‌ایم، اما در این میان کاستوم رام‌هایی مانند LineageOS که از خاکسترهای CyanogenMod متولد شده، همچنان ادامه‌دهنده این رسم و رسوم است. حالا به‌لطف نسخه ۱۶ این رام، بسیاری از گوشی‌های قدیمی هم می‌توانند از جدیدترین نسخه اندروید بهره‌مند شوند.

اندروید پای در ماه آگوست سال گذشته عرضه شد ولی توسعه‌دهندگان LineageOS به تازگی بالاخره توانستند نسخه با ثبات مبتنی بر این اندروید را منتشر کنند. علاوه بر اینکه احتمالا توسعه‌دهندگان زیادی در این پروژه مشغول به فعالیت نیستند، باید به قابلیت‌های LineageOS هم اشاره کنیم که افزودن آن‌ها به نسخه‌های جدید اندروید کار وقت‌گیری محسوب می‌شود.

این کاستوم رام می‌تواند اندروید پای را برای کاربران گلکسی اس ۵ به ارمغان بیاورد.

یکی از مهم‌ترین نکات مثبت کاستوم‌رام‌هایی مانند LineageOS در مقایسه با نسخه‌های رسمی که از جانب گوگل یا دیگر شرکت‌ها منتشر می‌شوند، این است که آن‌ها همواره به تعدادی زیادی از گوشی‌های قدیمی هم توجه نشان می‌دهند. به‌عنوان مثال اگر همچنان از گلکسی اس ۵ سامسونگ استفاده می‌کنید، با بهره‌گیری از جدیدترین نسخه LineageOS که از آپدیت‌های امنیتی تا ماه فوریه ۲۰۱۹ هم بهره می‌برد، می‌توانید عمر دوباره‌ای برای گوشی خود به ارمغان بیاورید.

در کنار این موضوع، باید به نسخه ۱۴.۱ این رام که مبتنی بر اندروید نوقا است هم اشاره کنیم که غیر از دریافت آپدیت‌های امنیتی، توسعه آن متوقف شده است. همچنین نسخه ۱۵.۱ که بر پایه اندروید اوریو بنا شده، دیگر مانند سابق توسعه نمی‌یابد و حالا تمام تمرکز اعضای تیم این پروژه معطوف به جدیدترین نسخه‌ی این کاستوم رام شده است.

منبع: SlashGear

The post نسخه جدید رام LineageOS اندروید پای را برای گوشی‌های قدیمی ارائه می‌کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala