با گذشت سه سال از عرضه آخرین گوشی مبتنی بر این سیستم‌عامل و بعد از اینکه مایکروسافت مرگ ویندوز ۱۰ موبایل را خبر داد، این شرکت اعلام کرد در تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۱۹ (۱۹ آذر ۱۳۹۸) پشتیبانی نرم‌افزاری از این سیستم‌عامل متوقف می‌شود. البته بعد از این تاریخ، قابلیت تهیه نسخه پشتیبان و دسترسی به این اطلاعات برای تنظیمات و برخی از اپلیکیشن‌ها تا سه ماه بعد یعنی تا تاریخ ۱۰ مارس ۲۰۲۰ (۱۹ اسفند ۱۳۹۸) امکان‌پذیر خواهد بود. در همین حین، باید خاطرنشان کنیم برخی از سرویس‌ها مانند بارگذاری تصاویر احتمالا تا ۱۲ ماه ادامه پیدا می‌کند.

با توجه به این اقدام، مایکروسافت از تمام کاربران گجت‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ موبایل خواسته که به اکوسیستم اندروید یا iOS مهاجرت کنند. از آنجایی که این شرکت اخیرا توجه زیادی به دیگر پلتفرم‌ها نشان داده و از جمله اپلیکیشن‌های زیادی را برای اندروید عرضه کرده، چنین درخواستی چندان تعجب‌آور به حساب نمی‌آید.

در همین رابطه، باید به خبر مربوط به آینده دستیار دیجیتالی مایکروسافت یعنی کورتانا هم اشاره کنیم. بعد از اینکه مایکروسافت سال‌ها تلاش کرد تا محبوبیت این دستیار هوشمند را به‌عنوان یک سرویس مستقل افزایش دهد، حالا اعلام کرده کورتانا به‌عنوان بخشی از دستیارهای دیجیتالی الکسا و گوگل اسیستنت به حیات خود ادامه خواهد داد. مدیرعامل مایکروسافت اعلام کرده دیگر به‌دنبال رقابت کورتانا با دستیارهای دیجیتالی دیگر شرکت‌ها نیست و این رویکرد جدید، می‌تواند سازگاری این دستیارهای هوشمند را با ویندوز ۱۰ افزایش دهد.

منبع: Phone Arena

The post مایکروسافت تاریخ اتمام پشتیبانی از ویندوز ۱۰ موبایل را اعلام کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala