- نسخه بروز شده

Left 4 Dead 2 یک بازی نام آشنا از سری بازی های لفت فور دد برای گیمرها است که در نوامبر 2009 بصورت رسمی توسط کمپانی Valve Corporation برای سیستم های PC منتشر شد. اولین چیزی که در ساخت این بازی میتواند نظر گیمرهای متخصص را بخود را جلب کند بهره‌وری از موتور گرافیکی Source است که ساخته کمپانی Valve است، بنابراین شما با انجام این بازی نباید انتظار یک بازی فوق گرافیکی را داشته باشید. پس از انتشار نسخه اول این بازی Valve با بازدید خوبی از سوی کاربرها روبرو شد و تصمیم گرفت در نسخه دوم قسمت Co Op پلیر را به این بازی اضافه کنن تا گیمرها با چالش های آنلاین روبرو شوند، همین امر بود که Left 4 Dead 2 را به عنوان بازی شماره یک آنلاین شوتر در سال 2009 و 2010 تبدیل کرد!
بازی Left 4 Dead 2 دارای روال داستانی ساده‌ای است، شهر در اثر شیوع یک بیماری آلوده شده و مردگان متحرک و زامبی ها در همه جای شهر به چشم میخورند. شما به عنوان یکی از اعضای تیم چهارنفره ایفای نقش میکنید که باید با کمک یکدیگر از این شهر جان سالم به در ببرید. این گروه چهار نفره را سه مرد به نام‌های کوچ (Coach)، الیس (Ellis)، نیک (Nick) و یک زن به نام راچل (Rochelle) تشکیل می‌دهد. آقای کوچ یک مربی فوتبال در دبیرستان بوده است. الیس نیز یک مهندس بسیار باهوش است. نیک هم از جمله افرادی است که زیاد جذاب به نظر نمی‌رسد. او یک فرد خلافکار است که از بد روزگار در این مکان گرفتار شده است. آخرین نفر هم که راچل نام دارد یک خبرنگار است که برای شبکه‌های خبری آن محل کار می‌کرده است. در ابتدای بازی هر فرد دارای سلاح خاصی است ولی در طول مسیر شما میتوانید سلاح های خود را تعویض کنید. کاوش یک از قسمت های دیگر این بازی است که باید به دنبال مهمات و پادزهر بگردید. زامبی ها بصورت انفرادی و یا گروهی به سوی شما حمله میکنند پس هر لحظه باید برای حمله آماده باشید. همچنین این بازی همانند بازی کانتر دارای دستورات صوتی است که به شما کمک میکند تا به هم تیمی های خود فرمان دهید. 
نقطه قوت این بازی گیم پلی جذاب آن است که بخوبی طراحی شده، سلاح ها، سیستم هدف گیری و نجات هم تیمی، حالت مالتی پلیر آنلاین همگی به طور طراحی شده اند تا گیم پلی بازی را نسبت به بازی های دیگر متمایز کنند، این بازی به عنوان یکی از بهترین عناوین شوتر آنلاین معروف هست که هنوزم پلیرهای مختلفی بصورت آنلاین در سرورهای آن بازی میکنند! موسیقی Left 4 Dead 2 را آقای مایک موراسکی (Mike Morasky) کار کرده که حتماً با سبک و سیاق آهنگ های او در شماره قبلی آشنا هستید. برای صدای شخصیت هایی چون کوچ و الیس هم از صدای آقایان چاد کولمن (Chad Coleman) و اریک لادین (Eric Ladin) استفاده شده است. صداگذاری بازی هم از بخش های خوب این عنوان به شمار می رود. صدای زامبی ها بسیار خوب است و هنگامی که فریاد می زنند اوج خشم در صدای آن ها به گوش می رسد. پیشنهاد میکنیم بازی Left 4 Dead 2 را از دست ندهید.